Vorige week gaf ik weer eens een training klantgericht schrijven. Ik zat midden in een pleidooi over schrijven volgens het piramideprincipe of een van de deelnemers zei: ‘Hé daar heb ik laatst een leuk filmpje over gezien!’
Nieuwsgierig als ik ben, ging ik eenmaal thuis natuurlijk meteen kijken. En ja hoor, veel van de onderwerpen die ik ook in mijn trainingen behandel, komen in dit filmpje terug. Niet allemaal natuurlijk en ook niet uitgebreid, maar toch.
Maar natuurlijk leer je in zo’n workshop nog veel meer:
- wat is klantgericht en overtuigend schrijven?
- schrijven in begrijpelijke taal
- wat is uw doel en wie is uw doelgroep?
- voorbereiden en structureren (piramideschrijven)
- aantrekkelijk schrijven: aandacht trekken en vasthouden (AIDA-model)
- stel dat u de klant was: draai het eens om
- opening en afsluiting: vermijd clichés!
- informatiedichtheid
- positief en actief schrijven
- correct Nederlands
- van Unique Selling Point naar Unique Buying Point
- motiverende factoren: waar is uw klant gevoelig voor?
Pas jij de principes zoals die in het filmpje genoemd worden al toe op jouw teksten?
Uitgelichte afbeelding door Jeremy Bishop via Unsplash
Volg mij ook op social media!
Reageren staat uit.